Alla som har eller har haft ett kontorsjobb har förmodligen någon gång känt sig lite obekväma, oroliga och nervösa på sin arbetsplats. Här är 11 saker som alla som jobbar på kontor får ångest av…
1. När du ska hålla presentation inför hela ledningsgruppen och datorn vägrar få kontakt med den stora skärmen.
2. När du blir introducerad till en ny person och glömmer direkt bort hans eller hennes namn, och de ber dig att maila dem.
3. När en kollega smyger upp bakom dig och de upptäcker att du googlar efter nya möbler eller spanar in sista-minuten resor.
4. När du känner dig som en brottsling hela dagen för att du råkat ha sönder skrivaren men inte rapporterat det.
5. När du sjukanmält dig för att du var alldeles för bakis, men råkar berätta om kvällens bravader för din kollega dagen därpå!
6. När du upptäcker att du råkat klicka på “svara alla” på ett mail som absolut inte var menat för alla att se!
7. När en kollega/chef kommer och frågar dig “om du gjort den där grejen ni pratat om” och du har absolut ingen aning om vad han eller hon pratar om och du ler och låtsas som att du har stenkoll.
8. När du råkat stjäla lite mjölk av någon annan, för du glömt köpa själv, och väntar med skräck på det där arga mejlet som kommer gå ut till alla.
9. Att sjukanmäla dig när du faktiskt är riktigt sjuk.
10. När du upptäcker att du går exakt samma väg till jobbet som en kollega och du blir tvungen att ta onödiga omvägar för att slippa kallprata.
11. När det kommer ett argt mejl från repan till alla på kontoret om att det ligger en smutsig kaffemugg kvarlämnad i köket och du inser med skräck att det var din!