Med en omsättning som mer än fördubblats under fjolåret tar Bianca Ingrossos sminkföretag Caia nu sikte på att etablera sig utanför Skandinavien.
I slutet av 2021 trädde Adeline Sterner in som ny vd för Bianca Ingrossos sminkföretag Caia. Företaget, som är ett av Sverige snabbast växande sminkföretag, förväntades omsätta dubbelt så mycket 2021 som föregående år – från 149,6 miljoner kronor 2020 till över 300 miljoner kronor 2021.
I podcasten Framtidens e-handel avslöjar Sterner nu att företagets omsättning överskred prognosen och ökade med hela 115 procent under 2021, med en omsättning på 323 miljoner kronor under det gångna året. Sterner tillägger även att företaget gjorde en “hälsosam” vinst.
“Bianca är väldigt viktig”
I företagets planer för framtiden ingår att satsa på att etablera varumärket utanför Sverige och Norge, något som kan bli mer av en utmaning utan draghjälp från Ingrossos kändisskap:
“Vi ska inte sticka under stol med att Bianca är väldigt viktig, och vi har ingen Bianca i Tyskland, hon är inte känd där”, säger Sterner och fortsätter:
“Men om vi tänker performance marketing – att sitta och spendera pengar på performance marketing utan ett varumärke – är ganska hål i huvudet. Det kommer vara dyrt att köpa den kunden, utan vi satsar mer på hur vi bygger varumärket utomlands. Där är det viktigt att ha mer is i magen, då du har inte samma skjuts.”
Källa: Breakit, Framtidens e-handel