Detta hatar kassapersonalen när du gör – 10 saker du bör undvika nästa gång du handlar
De flesta har säkert gjort det både en och flera gånger, stått där i kassan med mobiltelefonen krampaktigt mellan axeln och örat – trots att vi vet att det inte är speciellt trevligt. Läs vår lista nedan på de 10 mest avskydda sakerna du kan göra enligt kassapersonal, antagligen är du skyldig på några punkter…
- Kunder som inte använder kundpinne
Detta är både enkelt och snabbt gjort, underlättar för den som sitter i kassan och kunden som står bakom. Att slarva med detta när du handlar uppskattas inte!
2. Kunder som klagar på priserna
Det är inte de som står i kassan som sätter priserna. Klaga någon annanstans om du nödvändigtvis måste.
3. Kunder som läser kvittot i kassan
Hallå? Flytta på dig! Att stanna kvar i kassan och läsa kvittot signalerar dessutom att du inte litar på att personalen har gjort rätt.
4. Kunder som snålar till sig gratis påsar
Ett ärligt misstag kan ske, du glömmer lägga upp påsen på bandet innan du ska betala. Men sker det för ofta kan du riskera att verka ha satt det hela i system…
5. Kunder som ställer varorna åt fel håll
Streckkod, streckkod, streckkod. Ställ varorna åt rätt håll direkt istället och underlätta för både personal och resten av kön. Och kom ihåg, bygg inga varuberg!
6. Kunder som inte respekterar kösystemet
En lång kö innebär ofta att det öppnas en kassa till. Då är det ingen löptävling om vem som hinner först! Respektera kösystemet och låt personen som står näst på tur i den första kassan gå före.
7. Kunder som segar – när det är deras tur
Man kan lätt glömma av sig lite och fastna i något på telefonen. För att få kön att röra sig framåt i rimlig takt bör du stoppa undan telefonen och vara redo, en stund innan det är din tur!
8. Kunder som klagar på att visa upp sin legitimation
Ser du verkligen ut som sjutton? Kanske inte, och även om det känns löjligt att behöva bekräfta att du har åldern inne för energidricka eller tobak bör du inte visa ditt missnöje. Personalen har stränga regler att förhålla sig till.
9. Kunder som inte förstår sig på kassasystemet
När det nya kassasystemet infördes kom växelmynten plötsligt ut i en liten skål på sidan. Det är fortfarande förvånansvärt många som har svårt att komma ihåg detta…
10. Kunder som pratar i telefonen när de ska betala
Och nu landar vi till sist i en av värstingarna, som de flesta av oss säkert gjort både en och flera gånger. Men man pratar ju inte i telefon när man står och pratar med en nära bekant eller befinner sig på ett möte. Lite hövlighet får vi be om i fortsättningen!
Läs även:
15 saker din frisör stör sig på att du gör.
10 saker som personalen i sminkbutiken stör sig på att du gör.
11 saker du inte bör göra hos doktorn – enligt vårdpersonalen själva.
Detta stör sig flygpersonalen på – 8 saker du inte bör göra när du flyger!
Källa: Uppskattat