Isabella Löwengrip öppnar upp sig i en ny intervju och berättar om hur hon tog sig fram mot alla odds. Hon luftar också sina tankar om kvinnligt entreprenörsskap, framtiden för influencers och om att hon, enligt egen mening, är mamma till hela influencer-världen.
I podcasten “Mot alla odds” berättar Isabella Löwengrip öppet om toppar och dalar i livet. Hon berättar om hur hon gick från att vara en hyllad person i det svenska näringslivet till att vara nära att förlora allt. För två år sedan sålde hon sitt skönhetsbolag Löwengrip Beauty till norska Dermanordic och hon har berättat om den svåra tiden i samband med detta i en självbiografi.
Sveriges första influencer
Isabella Löwengrips resa började med bloggen Blondinbella som gjorde henne till Sveriges första influencer. I podden pratar hon om hur tiden sedan dess har förändrat sig och att fler idag talar öppet om sitt psykiska mående. “Jag tror att vi kommer få se fler influencers som bränner ut sig”, säger hon. “Det finns en stress över att skapa content. Stories varannan timma, fin bild varje dag. Jag tror att man kommer bli utbränd i det också. Och det kommer ingen ta på allvar. Hur svårt kan det vara att ta en bild? Men det är ett hästjobb.”
Isabella pratar också öppet i podden om vad hon tycker är svårt med sociala medier, hur hon har hanterat psykisk ohälsa och hennes drivkrafter och vad hon brinner för.