Internationella kvinnodagen kan inte uppmärksammas nog. Nu vänder McDonald’s sin logotyp upp och ner för att bilda ett “W”– allt för att hylla kvinnor världen över!
Foto:Ken Howard & Luca Chelsea / IBL
Det lysande “M:et” som många har sett när man åker förbi McDonald’s ser idag lite annorlunda ut i Lynwood i Kalifornien. Den stora hamburgerkedjan vill nämligen hylla alla kvinnor på den internationella kvinnodagen. Nu har bokstaven vänts upp och ner och bildar istället ett “W” som i “Woman”.
Till tidningen Business Insider säger en talesperson från McDonald’s att det nuvarande “W:et” syftar till att fira alla kvinnor världen över. På McDonald’s digitala kanaler, såsom Twitter och Instagram, kommer du idag också se att logotypen är upp-och-nedvänd för att uppmärksamma den internationella kvinnodagen.
– Vi vill fira alla kvinnor och för den första gången i företagets historia vänder vi vår logga på den internationella kvinnodagen för att hedra allt som kvinnor har åstadkommit världen över – och speciellt i våra restauranger, säger Wendy Lewis, “Chief Diversity Officer” för McDonald’s, i ett uttalande.
Här är McDonald’s upp- och-nedvända “M” i Lynwood i Kalifornien.
Källa: Cosmopolitan & BusinessInsider