Många av oss älskar att gå till frisören och bli ompysslade en stund. Att dessutom få gå hem med nytvättat hår, klippt och stylat är ett stort plus. Men visste du att det finns några saker som frisörerna irriterar ihjäl sig på? Spana in listan nedan för att se om du är medskyldig!
Det är en självklarhet att även en frisör går på autopilot på jobbet ibland. Det är också vanligt att de reagerar på vilken typ av produkter kunderna använder och ifall de klippt sig själva mellan frisörbesöken. Det är dock inte saker som ligger till grund för irritation, det gör däremot listan nedan.
Kunder som inte sitter still
Ett vanligt irritationsmoment för frisörer är när kunderna har svårt att sitta helt still, och det är vanligare än man kan tro. Anledningen till irritationen är att det kan ske misstag när kunden inte sitter still, och det blir inte roligt för någon.
Orealistiska önskemål
Ett annat vanligt problem är att kunderna har orealistiska förväntningar eller tvärtom – ingen tydlig bild alls av vilket resultat de önskar. Detta kan leda både till en omöjlig uppgift för frisören och stor besvikelse hos kunden.
Avbokning i sista sekund
Ett annat problem är att kunder inte dyker upp på sina bokade tiden. Ett stort irritationsmoment är när de ställer in i sista sekund.
En snabb trimning
Vissa kunder tror att det kan gå blixtsnabbt att bara “toppa litegrann” eller en “snabb trimning.” När kunden förväntar sig att det ska gå så snabbt kan det leda till onödig stress för frisören och det är också att underskatta frisörens hantverk.
Läs även:
15 saker din frisör stör dig på att du gör.
5 enkla sätt att få din klippning att hålla sig fräsch längre.
Frisören tipsar – så kan du snabbt avgöra hur mycket du måste klippa dig.
Inspiration: The Sun