Ett av världens största sportvarumärken, Puma, väljer en svensk modell som sitt nya ansikte utåt. Bloggaren och entreprenören Kenza kommer att fronta kollektionen Luxury Pack och kampanjen Do You, som vill uppmuntra kvinnor att vara starka och säkra i sig själva.
Kenza tar över stafettpinnen efter bland andra Cara Delevingne och Kylie Jenner som tidigare har frontat Do You-kampanjen.
– Det känns superkul med Puma. Jag har varit ett stort Puma-fan sen jag gick på gymnasiet och att få jobba med ett varumärke av deras kaliber känns stort. I höst frontar jag deras exklusiva kollektion för Stadium och i vår släpper vi något ännu större. Det känns ”nyp-mig-i-armen”-stort, säger Kenza i ett pressmeddelande.
Kampanjens budskap är att uppmana kvinnor att inte kompromissa gällande sin personliga stil, träning eller livsstil med målet att stärka kvinnor att vara sanna mot sig själva.
– Vi är stolta över att Nordens största influencer, Kenza, är med på resan vi genomför med Puma Women. Detta är början på ett långsiktigt samarbete, säger Sanna Jakonen, Nordic Performance Marketing Manager på Puma.
I Luxury Pack-kollektionen mixas sportiga material med exklusiva detaljer, resultatet blir en lyxig athleisure-look. Plaggen lanseras på stadium.se den 14 september och från den 21 september finns produkterna i Stadiums butiker. Kolla in fler bilder från kampanjplåtningen i bildspelet!
Foto: Puma