Ann Söderlunds Instagram-inlägg om sorgen efter en bortgången släkting visade sig vara ett reklamsamarbete. Nu svarar tv-profilen på den kritik som hon har mottagit online efter det kontroversiella inlägget.
I ett numera borttaget inlägg på Instagram berättade Ann Söderlund den tråkiga nyheten att hennes farbror nyligen gått bort. Söderlund kallade sina kusiners sår för “alldeles nytt och blödande”. Samtidigt drog hon sig till minnes sin egen far och reflekterade över sina minnen av honom.
Ann Söderlund: “Kanske upprör mer än det tröstar”
Men den eftertänksamma texten övergick snart i något helt annat: inlägget visade sig nämligen vara ett reklamsamarbete med en begravningsbyrå.
“Just nu har vi sorgepaus. Där tårar får gråtas och tacksamheten får väckas till liv. Ignis begravningsbyrå finns där och hjälper till hela vägen, så det finns tid att sörja”, skrev Söderlund.
Detta gav upphov till upprörda känslor bland tv-profilens följare.
“Hur kan du göra ett samarbete över att din farbror har dött? Helt sinnessjukt”, skrev en person innan inlägget togs bort.
I en kommentar till Aftonbladet beklagar Söderlund sig över att det är “så laddat” att prata om döden i reklamsamarbeten:
”Tråkigt att det är så laddat att prata om döden i betalda samarbeten. Det kanske upprör mer än det tröstar. Jag tog bort inlägget och är hemskt ledsen om jag sårat någon”, skriver hon i ett meddelande till tidningen.