Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Veckans träningstips med Kevin Triguero: ”Så värmer du upp axlarna”

KT
Att träna rätt och få kontakt med musklerna är inte alltid lätt. Därför är det viktigt att värma upp kroppen inför passet för att minska risken för skador.
 
Vår hälsoprofil Kevin Triguero tipsar om en perfekt övning för uppvärmning av axlarna inför träningspasset.
 
Här är Kevins tips för att lyckas med övningen:
1. Tänk på att ha en bra hållning under hela rörelsen och inga hastiga drag.
2. Försök placera dig där du känner att det ger dig tillräckligt med motstånd.
3. Alternera mellan att dra upp i ett V eller nedåt i en likadan rörelse.
 
Rekommenderade antal set/reps: 
Börja med 2 set med 10-12 rep. Fortsätt sedan med 2-3 Set med 6 Rep där du håller dig kvar i 6 sek i det yttersta mest ansträngande läget – det övre eller nedre läget.
 
Läs även:
Kevin Triguero tipsar: Så hittar du träningsglädjen när motivationen tryter
Mitt Hälsoliv med Kalle Zackari Wahlström: ”Många av de där som har rutor på magen har ett jävligt konstigt förhållande till mat”
Kostvanorna som sätter tydliga spår i ansiktet


 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!